CONTACTAR | GUIA DE CARRERS | ES | EN | FR

MIDA DEL TEXT | Augmentar la mida del textMida del text normalReduir la mida del text | SENSE ESTILS

Logotip
Capçalera panoràmica 3
Portada > Ajuntament - Seu electrònica > Tràmits i gestions > Comunicació prèvia d'obres - Instal·lació panells solars fotovoltaics en Sòl Urbà

Comunicació prèvia d'obres - Instal·lació panells solars fotovoltaics en Sòl Urbà

Descripció

Aquest tràmit de Comunicació prèvia permet iniciar les obres per col·locar panells sense esperar resolució de llicència i una vegada presentats correctament els models i la documentació tècnica preceptiva.

Aquest tràmit és exclusiu per a la instal·lació de panells solars fotovoltaics de producció d'energia elèctrica d'autoconsum, amb o sense excedents; a col·locar (amb unes limitacions) sobre les cobertes planes o inclinades dels edificis principals i/o auxiliars, sobre les pèrgoles i en els espais lliures d’edificació de parcel·les de finques emplaçades en sòl que el planejament classifica com a urbà consolidat. 

 

Documentació necessària.

Els MODELS obligatoris a registrar en la OAC són els següents:

  • MODEL 2.1.- INSTÀNCIA DE COMUNICACIÓ PRÈVIA D’OBRES per Instal·lació panells solars fotovoltaics d’autoconsum, en Sòl Urbà.
  • MODEL 2.4.- AUTOLIQUIDACIÓ.- Comunicació prèvia d’obres per Instal·lació panells solars. (Fulla càlcul liquidació TAXES i fiança). Cal acompanyar dels justificats de pagaments en entitat bancaria.

 Si la instal·lació es per una potència igual o superior a 10 kw, ca lregistrar:

  • MODEL 2.2. - DECLARACIÓ RESPONSABLE TÈCNIC/A.- Comunicació prèvia d’obres per Instal·lació de panells solars fotovoltaics d’autoconsum.

 Si la instal·lació es per una potència inferior a 10 kw, cal registrar:

  • MODEL 2.3.- DECLARACIÓ RESPONSABLE EMPRESA .- Comunicació prèvia d’obres per Instal·lació de panells solars fotovoltaics d’autoconsum.

 Els DOCUMENTS obligatoris presentar amb la instancia de Comunicació prèviaper instal·lació de panells solars s’especifiquen en el MODEL 2.1, apartat: DOCUMENTSOBLIGATORIS A ADJUNTAR.

 

Important:

Es considerarà nul aquest tràmit, si no estan complimentats del tot i correctament tots els MODELS, i si no s’aporta la documentació indicada com a DOCUMENTS OBLIGATORIS A ADJUNTAR.

 

Preu de la tramitació

Els impostos i taxes es calculen sobre la BASE IMPOSABLE (B.I): preu resultant de comparar el Preu d’Execució Material del pressupost del projecte i una valoració del tècnic municipal.

  • Taxa Urbanística. (Art. 6è.a. De Nova construcció. Ordenança Fiscal 9).

Es cobra el resultat d’aplicar 0,60 % a la B.I. (Mínim: 99,98 euros i màxim: 1.041,46 euros).

  • Taxa per Ocupació privativa de via pública ó terrenys d’ús públic. (Tarifa segona Ordenança fiscal 30)

Es cobra el resultat d’aplicar 0,36 euros  x  m2  d’ocupació x per dies d’ocupació.                                         

  • Fiança correcta gestió de residus.

El posseïdor de residus (titular i constructor), ha d’adquirir abans d’iniciar les obres el Certificat d’acceptació de residus d’un centre autoritzat per l’Agència Catalana de Residus, aquest centre cobra la fiança corresponent. 

No obstant per petites quantitats, el titular pot optar per abocar els residus en la deixalleria municipal. A tal efecte s’ha de justificar l’ingrés de 150 euros per garantir la correcte gestió de residus de la manera que s’especifica en el MODEL 2.4.

Procediment per iniciar el tràmit

Per Internet

Cal descarregar-se els següents MODELS, llegir-los en la seva totalitat per complimentar-los correctament, i adjuntar a la instancia (MODEL 2.1) els DOCUMENTS indicats com a OBLIGATÒRIS.

Entre els documents obligatoris està el de justificant de pagament de l’autoliquidació indicada en el MODEL 2.4. Aquest justificant ha de ser d’una entitat bancaria i es fa efectiu en base a un document de Codi de barres que s’ha d’obtenir per mailsol·licitant-lo a(Necessites javascript per veure aquest correu-e). Al mailcal adjuntar el MODEL 2.4. correctament complimentat.

Una vegada preparada tota la documentació i autoliquidat el tràmit, s’ha de registrar justificació, tots els models i documents tècnics a l’OAC (Oficina d’Atenció al Ciutadà) per mail a (Necessites javascript per veure aquest correu-e).

 

Important:

Una vegada obtingut devolució de numero de registre d’entrada de l’OAC es poden iniciar les obres. No abans.

Documentació necessària

Documentació complementària

Darrera actualització d’aquest contingut: 31/07/2020 a les 13:47h
Ajuntament de Sant Feliu de Codines

Ajuntament de Cabrera de Mar

Plaça de l'Ajuntament, 5 - 08349

Telèfon: 937 590 091

NIF: P-0802900A

Amb la col·laboració de:

Diputació de Barcelona