CONTACTAR | GUIA DE CARRERS | ES | EN | FR

MIDA DEL TEXT | Augmentar la mida del textMida del text normalReduir la mida del text | SENSE ESTILS

Logotip
Capçalera castell 1
Portada > Ajuntament - Seu electrònica > Tràmits i gestions > Comunicació prèvia d'obres - Per instal·lació de panells solars fotovoltaics en Sòl Urbà consolidat

Comunicació prèvia d'obres - Per instal·lació de panells solars fotovoltaics en Sòl Urbà consolidat

Descripció

Introducció.

El Decret Llei de 2019 de mesures urgents per a l'emergència climàtica i l'impuls a les energies renovables, ha modificat la Llei d’Urbanisme, afegint com acte subjecte a Comunicació prèvia les obres per instal·lacions de producció d'energia elèctrica mitjançant panells solars. Per impulsar les energies renovables en aquest municipi s’ha aprovat aquests models i tramitació perquè el ciutadà pugui col·locar aquesta instal·lació sense esperar a una resolució de llicència.

Descripció.

És un tràmit de Comunicació prèvia i no cal esperar a resolució de llicència, una vegada presentats correctament els models i la documentació tècnica requerida permet iniciar les obres per col·locar els panells.

Aquest tràmit és exclusiu per instal·lació de PANELLS SOLARS FOTOVOLTAICS DE PRODUCCIÓ D'ENERGIA ELÈCTRICA D'AUTOCONSUM, amb excedents o sense; a col·locar (amb unes limitacions) sobre les cobertes planes o inclinades dels edificis principals i/o auxiliars, sobre les pèrgoles i els espais lliures d'edificació de parcel·les de finques emplaçades en SÒL que el planejament classifica com a URBÀ CONSOLIDAT.

Preu de la tramitació

  • Taxa de Llicència. Ordenança fiscal núm. 9 .  Es cobra el 0,60 % de la Base Imposable (B.I) Quota mínima: 99,98 euros.
  • Taxa per Ocupació de la via pública. Ordenança fiscal núm. 30 de Taxa per ocupació de via pública. Es cobra el resultat de multiplicar  0,36 euros per m2 de l’ocupació i pels dies.
  • Fiança correcta gestió de residus. Cal presentar el certificat d’acceptació de residus d’un centre autoritzat per l’Agència Catalana de Residus; o per defecte i per petites quantitats a abocar en la deixalleria municipal, cal garantir-lo amb justificant d’ingrés de 150 euros de fiança residus de la manera que s’especifica en el MODEL 2.4.

Procediment per iniciar el tràmit

Per Internet

La INSTÀNCIA MODEL 2.1 és el document formal necessari per tramitar la Comunicació.

Cal descarregar-se com a mínim els MODELS 2.1 i 2.4., llegir-los totalment per complimentar-los correctament, signar-los i preparar els DOCUMENTS indicats. (Cal també el MODEL 2.2. o el 2.3., depèn de la potència).

Entre els documents obligatoris està el de JUSTIFICACIÓ DE PAGAMENT DE L'AUTOLIQUIDACIÓ dels imports indicats en el MODEL 2.4. Aquest justificant ha de ser d'una entitat bancària que dóna conformitat que s’ha fet efectiu el pagament.  El pagament es fa presentant en l'entitat el document de Codi de barres que s'obté sol·licitant-lo per mail a (Necessites javascript per veure aquest correu-e)  (adjuntant el MODEL 2.4).

Preparats la instància (MODEL 2.1), tota la documentació i autoliquidat en l'entitat bancària, es pot iniciar el tràmit registrant tot a l'OAC (Oficina d'Atenció al Ciutadà).

La instància i la documentació s'han d'enviar a (Necessites javascript per veure aquest correu-e).

Important:

Una vegada obtingut devolució de número de registre d'entrada de l'OAC es poden iniciar les obres. ABANS NO.

Es podrà considerar nul aquest tràmit, si els models no estan signats o no estan correctament complimentats.

Presencialment

On es pot fer

Documentació necessària

Documentació complementària

  • MODEL 2.2. - DECLARACIÓ RESPONSABLE TÈCNIC/A (PDF, 410 kB)
    Si la instal•lació és per una potència igual o superior a 10 kw, cal adjuntar a la instància el MODEL 2.2. - DECLARACIÓ RESPONSABLE TÈCNIC/A, signat i correctament complimentat.
  • MODEL 2.3.- DECLARACIÓ RESPONSABLE EMPRESA (PDF, 395 kB)
    Si la instal•lació és per una potència inferior a 10 kw, cal adjuntar a la instància el MODEL 2.3.- DECLARACIÓ RESPONSABLE EMPRESA, signat i correctament complimentat
  • Més informació (Word, 83 kB)
    Més informació
Darrera actualització d’aquest contingut: 16/04/2021 a les 11:59h
Ajuntament de Sant Feliu de Codines

Ajuntament de Cabrera de Mar

Plaça de l'Ajuntament, 5 - 08349

Telèfon: 937 590 091

NIF: P-0802900A

Amb la col·laboració de:

Diputació de Barcelona