JuntsXCat, ERC i PSC assoleixen un acord de govern
 Ahir a la tarda els caps de llista de JuntsXCat–Cabrera de Mar, ERC–AM i PSC–Units per Cabrera, signaven un pacte de govern per al nou mandat que es posarà en marxa demà , dissabte 15 de juny, amb el ple de constitució de l’ajuntament. Entre els compromisos assolits per les tres formacions es troba el nomenament, novament, de Jordi Mir (JuntsXCat) com a alcalde del municipi pels propers quatre anys.
Â
Pel que fa a la composició de l’equip de govern, les responsabilitats municipals es repartiran de la següent manera.
Â
Jordi Mir (JuntsXCat): Alcaldia, Hisenda, Governació i Comunicació
Enric Mir (ERC): Urbanisme i Espais Públics
Daniel Meroño (PSC): Serveis i Medi Ambient
Núria Pera (JuntsXCat): Benestar Social i Serveis Interns
Montserrat Reig (ERC): Ensenyament (inclou la Biblioteca i l’escola d’adults), Salut Pública i Benestar Animal
Sergi Teodoro (JuntsXCat): Cultura (inclou Festes, Turisme i Patrimoni), Joventut, Participació Ciutadana i Ocupació i Empresa
Montserrat Sala (JuntsXCat): Gent Gran, Equipaments, Esports i Mobilitat
Â
De la mateixa manera l’acord assolit també estableix una sèrie d’eixos prioritaris de l’acció del govern municipal per als propers 4 anys. En total són 11 els punts programà tics a desenvolupar:
Â
- Prioritzar el manteniment, neteja i adequació dels espais i vies públiques.
- Fomentar la transparència i la participació ciutadana a traves de consultes i consells de participació.
- Desenvolupament urbanÃstic sostingut i consensuat amb la resta de forces polÃtiques.
- Nou impuls a la millora de l'accessibilitat dels carrers i implantació de vies verdes entre els principals nuclis del municipi.
- Lluita contra el canvi climà tic.
- Estudiar la millora de les urbanitzacions no recepcionades, per a impulsar la seva recepció.
- Intensificació de la pressió a altres administracions per aconseguir la millora de les infraestructures municipals: institut escola, soterrament de la Rambla dels Vinyals, estabilització de la platja i adequació dels jaciments arqueològics.
- Promoció d'habitatge de compra i lloguer assequible i de lloguer social. Â
- Impulsar el desenvolupament turÃstic sostenible i cultural.
- Dotar a l’Ajuntament de més personal tècnic especialitzat.
- Redacció i implantació d’un ROM (Reglament Orgà nic Municipal) per regular la participació dels grups polÃtics.
Â
L'acord contempla un programa de govern amb més de 100 mesures concretes a desenvolupar al llarg del mandat.
Â