La plaga del perforador dels pins, com es coneix popularment l’escarabat Tomicus, està afectant diverses zones verdes i forestals de Cabrera, amb l’assecament dels arbres. L’Ajuntament ja està treballant per combatre-la, mitjançant la retirada dels arbres morts o afectats i eliminant-ne escrupolosament les restes perquè no es reprodueixi. A més, a les zones verdes de l’espai urbà hi ha col·locat trampes esquer.
Es recomana a tota la població que avisi el consistori si detecta algun pi mort o afectat per ser eliminat. Pel que fa a les finques particulars, l’Ajuntament ha enviat cartes d’avís demanant la retirada dels exemplars afectats i s’ha posat a disposició de la ciutadania per oferir-los assessorament.
Les principals zones afectades són la zona d’Agell, l’alberg de joventut, la pedrera d’en Serra, la falda de Burriac, Sant Joan del Munt, la Peirota, el camí de Cabrils, Santa Marta i la carretera d’Argentona a Can Gregori, a més de les zones verdes de Mas Terrillo, Sant Sebastià, Cementiri i Ferran el Catòlic. Aquestes zones tenen diferents nivells d’afectació, amb una mitjana d’entre 5 i 7 arbres morts.