Nou enllumenat públic al Pla de l’Avellà

Dijous, 15 de gener de 2026
  • Aquests dies s’està realitzant per trams de carrers la substitució de l’enllumenat  públic del Pla de l’Avellà. Una obra  en la qual s’inverteixen 900.000 euros, subvencionats al 90% per la Diputació de Barcelona.

L'actuació a la via pública va començar el passat dilluns 12 de gener pels carrers Passatge Burriac, Dr. Fleming, Rosari, Del Mar, Pla del Molí, Trafalgar, Montgat, Avinguda Montcabrer, Av. del Maresme, Passeig Montserrat i Av. Burriac. Precisament, per aquest motiu, es va fer un acte simbòlic d’encesa de llums, amb assistència dels veïns, a dos quarts de set del vespre.

D’altra banda, dia a dia es van afegint nous carrers, fins que es completi tota la intervenció. El sistema de llum que s’està instal·lant és LED i permet millorar la manca d’il·luminació. A més, la nova instal·lació “compta amb una tecnologia més actual i ofereix més sensació de seguretat i més llum, així com també el sistema permet regular la potència si es considera necessari, un cop es vegi el funcionament real”, va destacar l’alcalde de Cabrera de Mar, Òscar Fernández, durant l’encesa simbòlica de llums, acompanyat del regidor de barri del Pla de l’Avellà, Juan Barea.

Un altre aspecte a destacar és que amb la nova llum, semicàlida, es podran estalviar més de 150.000 euros anuals en despesa energètica, el que afavoreix la sostenibilitat.

“El nostre compromís amb el Pla de l’Avellà es manté ferm com el primer dia, continuarem treballant per dignificar aquest veïnat. La situació que patiu des de fa molts anys amb una manca molt clara d’il·luminació és intolerable i s’havia de resoldre”, va assegurar també Fernández.

 

Darrera actualització: 15.01.2026 | 14:53