Ban d’alcaldia sobre l’accés a la muntanya per veure l’eclipsi

Dimarts, 11 d’agost de 2026
  • Degut al risc d’incendi per altes temperatures (Nivell 2 del Pla Alfa per perill alt d’incendi forestal) i per la previsió d’acumulació de gent que podria accedir a la muntanya per veure l’eclipsi solar del dia 12 d’agost de 2026, queda prohibit l’accés de vehicles al medi natural a través dels camins situats fora dels nuclis urbans, des de les 14 hores fins a les 22 hores del dia 12 d’agost.

Només es podrà accedir a aquests punts caminant i respectant les normes bàsiques de convivència, tenint en compte l’elevat perill d’incendi en què ens trobem en aquestes dates.

Aquesta mesura es pren com a emergència en relació al risc d’incendi per altes temperatures (Nivell 2 del Pla Alfa per perill alt d’incendi forestal) i per la previsió d’’acumulació de gent que podria accedir a la muntanya per veure l’eclipsi solar del dia 12 d’agost de 2026.

D’altra banda, recordar que mirar el sol directament sense la protecció adequada pot provocar lesions oculars greus i irreversibles. Per això és imprescindible utilitzar mètodes d’observació segurs i homologats.

Darrera actualització: 11.08.2026 | 19:12