Torna la Festa Major de Sant Feliu amb els 10 anys de l’Emplaçat

Dimarts, 14 de juliol de 2026
  • Al cor de l’estiu arriba una nova edició de la Festa Major de Sant Feliu, enguany en el marc de la celebració dels 10 anys de l’Emplaça’t. Els Catarres, 31 Fam, la Cobla Orquestra Montgrins i diversos grups de versions compartiran cartell amb tot l’esclat d’actes vinculats a la cultura popular i els 10 anys de l’Emplaça’t, un pregó i un espectacle de Quim Masferrer, “El Foraster” i propostes per a tota mena de públics, tant al centre del poble com al Pla de l’Avellà.

“A les dotze en punt de la nit del 31 de julol a l’1 d’agost, la plaça torna a esdevenir el cor del poble per celebrar allò que som i d’on venim. Un acte que ens relliga amb més de mil anys d’història, amb les generacions que ens han precedit i amb una Festa Major que, des de temps immemorials, té Sant Feliu com a patró i advocat”, afirma l’alcalde de Cabrera de Mar, Òscar Fernández.

D’altra banda, sobre l’Emplaça’t, enguany amb 10 anys de trajectòria, l'alcalde explica que “és un clam que simbolitza la voluntat de fer de la plaça el gran espai compartit del poble, aquell lloc on ens reconeixem com un ‘nosaltres’ poderós. Per això és molt més que un acte festiu. És un patrimoni intangible que hem de preservar entre tots perquè perduri generació rere generació”.

Per la seva banda, la primera tinenta d’alcalde de Serveis Culturals, Meritxell Llisterri, destaca que “res d’això seria possible sense la implicació de les nostres colles de cultura popular, autèntiques protagonistes de la Festa Major”. Llisterri també els dona les “gràcies per mantenir vives les tradicions, per innovar, per transmetre valors i per omplir els carrers de música, color i emoció. La vostra dedicació durant tot l’any és la que fa possible que aquests dies siguin tan especials”.

La Festa Major de Sant Feliu s’iniciarà enguany amb una primera jornada molt intensa, que obrirà quatre dies festius amb una oferta de programació molt diversificada, que busca l’equilibri de la celebració amb el descans dels veïns.

DIES FESTIUS AMB ACTES PER A TOTS ELS PÚBLICS

Divendres 31 de juliol, el Toc de revetlla serà a les 19’30 h a la plaça de l’Ajuntament. I a les 20h, Quim Masferrer, “El Foraster”, farà el pregó. La primera jornada de la festa comptarà també amb el tradicional Sopar popular a la Pista vella de bàsquet. A les 22 h, a la plaça de Fàbrica, concert de l’emblemàtic grup Els Catarres. Mentre es facin els canvis d’escenari es comptarà amb l’humor, la música i la irreverència de Lo Pau de Ponts. A partir de la mitjanit esclatarà l’Emplaça’t, en la celebració dels seus 10 anys i tota la participació de les colles i les figures de la cultura popular del poble. A continuació, concert de 31 Fam, un dels grups més destacats de l’escena urbana catalana actual. I en acabar, DJ KZU.

A les 8 h del matí del segon dia de la festa, dissabte 1 d’agost, les Matinades donaran el tret de sortida dels actes del matí: Esmorzar de coca amb llonganissa, Sardanes amb la Cobla Ciutat de Manresa i Cercavila, Missa Solemne i Ball de figures. La Tarda de rebequeria, amb les Aventures amb en Màrius i l'Helena, l’Endiabla’t infantil i el Concert de Festa Major amb la Cobla Orquestra Montgrins enfilaran la recta cap a la nit, quan Els Montgrins posaran també la música del Ball de Festa Major. I seguidament hi haurà Cercavila de renovació del vot del poble, Concert tribut dedicat a La Oreja de Van Gogh, amb La reina del pop i Concert de versions amb Dàlmata.

Diumenge 2 d’agost es podrà donar sang al Banc de Sang i Teixits, en un matí que hi haurà Inflables d’aigua, la Festa de l’escuma de colors i a les 14 h, el Dinar de Festa Major. A la tarda, la Convidada dels Senyors de Burriac, la Crema de Bruixes i un doble Concert de versions amb 80 Principales i Les gamberres, amb el final musical de Mon DJ.

El darrer dia de la celebració, dilluns 3 d’agost, Fi de festa amb la Travessa de Festa Major a la platja del Molí, oberta a tothom per gaudir de l’esport i el mar. A la tarda, Holi Festa al Parc de la Nova Cançó Catalana i Havaneres amb Port-Bo. A la nit, el Piromusical i l’espectacle Bona gent, amb Quim Masferrer, a la platja dels Vinyals.

Podeu consultar el programa complet en el pdf adjunt a aquesta notícia.

Darrera actualització: 14.07.2026 | 14:21